Det skrev anmelderne om DU GÅR IND AD EN DØR
"både hvad angår musik og tekster, en særdeles helstøbt fornøjelse"
"Sætter modet til at være ærlig og klar i spyttet højt på dagsordnen (…) veloplagte og robuste sange(…)Får menneskeligt erfaringsmateriale til at swinge(…)selvportrættet er lige så afvæbnende som bramfrit(…) Som sangskrivning ikke helt ulig Lucinda Williams(…)guitaren twanger og Hammondorglet syder(…)raffinerer sin egen traditionalistiske stil, der blander soul, pop, jazz og rootsrock(…)både hvad angår musik og tekster, en særdeles helstøbt fornøjelse"
Kim Skotte i Politikken
"Du går ind ad en dør er, hånden på hjertet, nok hendes bedste udgivelse til dato"
"En varm jordnær og imødekommende tone (…) det sanseskarpe tekstunivers (…) rigtig mange fornemme oneliners udmønter sig i gennemarbejdede og vellykkede tekster af både tankevækkende og livsklog karakter (…) sangene her er sjældent helstøbte (…) stærke intelligente sange, der set fra en voksen kvindes perspektiv fortolkes karakterfuldt og sikkert af en stemme, som besidder lige det der ekstra, der får lytteren til at spidse ørerne (…) man kan kun beundre det mod, der ligger bag den ofte smertefulde, men altid befriende ærlighed, hun lægger for dagen (…) Du går ind ad en dør er, hånden på hjertet, nok hendes bedste udgivelse til dato (…) Trinelise Væring fortjener et stort publikum.
Klaus Lynggaard i Weekendavisen
"Et uomgængeligt album"
"Substansfulde sange (...) vidunderligt moody (...) Sangene er knasende, smukke, hudløst ærlige og mættende (...) fuld af nuancerede udtryk (...) yngre modstykke til poeter som CV Jørgensen og Lars Hug (...) Integritet og troværdighed (...) Holy Malony, hvor er det godt i al sin stilfærdighed. Et uomgængeligt album.
Peter Rahbek i Jazz Special
"Nostalgi, vemod og eftertænksomhed – kombineret med en rutineret tyngde"
Men på sit nye album fremstår hun alligevel mere modnet – tekstuelt og musikalsk. En ting er, at hun i årevis har udvist et bredt funderet, levende og nuanceret forhold til kunsten som sådan, noget andet er, at der i hendes nye dansksprogede tekstunivers og musikalske udtryk har indsneget sig et element af egentlig nostalgi, vemod og eftertænksomhed – kombineret med en rutineret tyngde eller opbremsning"
Ivan Rod i Gaffa
"En både original og særegen plade"
Væring finder grobund i popmusikken - og giver den et kvalificeret indspark (...) Der er en god dosis retrosoul i lydbilledet, som man bl.a. kender det fra Sharon Jones & The Dap Kings. Trinelise Væring forsøger dog ikke på at lave en retrosoul-plade. Dertil er hun alt for væringsk. Det er med andre ord en både original og særegen plade
Jazznyt.com
"Diese CD ist unfassbar gut"
"Diese CD ist unfassbar gut, und sie wird mit jedem Hören besser!(…) nichts fehlt und nichts ist zu viel! Die Songs sind eigentlich einfach, aber raffiniert und darum perfekt
Nordische Musik.de
Skøn CD! 5 stjerner i Fyens Stiftidende
"En artist det er all mulig grunn til å tilbringe tid sammen med - mye tid! "
Nettavisen.no
"Årets popalbum? Hendes album er ikke noget, man skal være parat til, men tværtimod pop, der lokker og ægger en til at lytte efter. Tag først og fremmest en sang som ”Chokoladefontænen”, der i min målestok til foråret burde få prisen som ”årets hit”, når sæsonens sangunivers skal gøres op"
Koldingcarl.dk
"Antikveret? Jo, men på den skønne måde. Det er ganske frækt, det svinger og er ret sumpet og jazzet af poprock at være (…) Dristighederne ligger i nuancerne – og ofte i et tonefald eller en mening, der pludselig skifter brat.(…) jeg kommer til at høre dette album meget mere. Jeg kan lide det. "
Jakoblambertsen.dk